No products in the cart
Salgs- og handelsbetingelser – Fortrydelses- og reklamationspolitik
Salgs- og handelsbetingelser.
Øl Biksen
Søndergade 21D
9900 Frederikshavn
Telefon: 20744193
CVR: 43370472
Betaling
Alle priser som fremgår på hjemmesiden er angivet i danske kroner (DKK), inklusiv afgifter og moms. Alle priser er eksklusiv leveringsomkostninger.
Øl Biksen tager imod online betalinger med; Dankort, Visa/Dankort, Visa, Mastercard, Mobilepay samt betaling ved afhentning i den fysiske forretning i Frederikshavn. Vi pålægger ikke dit køb nogle former for transaktionsgebyr.”
Betalingen bliver først trukket fra din konto, når varen afsendes med mindre andet er aftalt eller fremgår af din ordre.
Øl Biksen benytter en sikker betalingsserver, som krypterer alle oplysninger.
Aldersverifikation
De danske regler foreskriver, at vi skal verificere din alder ved salg af alkohol på internettet. Verifikationen sker med MitID. Vi opbevarer ingen oplysninger om din alder, da det er en verification som sker direkte hos MitID.
For at købe øl på Olbiksen.dk skal du være 18 år. Er du ikke 18 år, kan du ikke gennemføre et køb på Olbiksen.dk
Levering
Vi leverer til hele Danmark – dog ikke Færøerne og Grønland.
Leveringstiden for din ordre er normalt 1-3 hverdage. Ved bestilling i weekend og helligdage sendes din ordre den førstkommende hverdag. Vi pakker ordrer løbende.
Pakker leveres med GLS eller Bring.
GLS pakkeshop 69 kr., og GLS hjemmelevering 89 kr.
Bring pakkeshop 69 kr., og Bring hjemmelevering 129 kr.
Gratis fragt til GLS eller Bring pakkeshop ved køb over 599 Kr.
Vi leverer gratis inden for en radius af 15 km. fra 9900, Frederikshavn ved køb over 299 kr. Hvis du ønsker levering, vælges afhentning i butikken, og du skal oplyse i bemærkningsfeltet, at du ønsker levering. Derefter tager vi kontakt til dig via mail, til den mailadresse som er oplyst ved bestilling.
Bestillinger til afhentning er klar i butikken, Søndergade 21D, 9900 Frederikshavn, den næstkommende åbningsdag.
Skulle der i særlige tilfælde være forlænget leveringstid, giver vi dig besked via mail, til den mailadresse som er oplyst ved bestilling. I nogle tilfælde, kan kontakten også ske pr. telefon, til det telefonnummer som er oplyst ved bestilling.
Klagemuligheder
En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Nævnenes Hus, Mæglingsteamet for Forbrugerklager, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus. Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.
Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. For klager over tøj og sko skal prisen som udgangspunkt være mindst 720 kr. Beløbsgrænserne kan blive ændret. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.
EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land.
Klage indgives her:
http://ec.europa.eu/odr
Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse butik@olbiksen.dk
Fortrydelses- og reklamationspolitik.
Der gives 14 dages fuld returret på varer købt på vores webshop.
Perioden regnes fra den dag, hvor du modtager din ordre. Eventuelle returneringsomkostninger afholder du selv, ligesom valg af transportør er dit eget. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Returvarer sendes til:
Øl Biksen
Søndergade 21D
9900 Frederikshavn
Fortrydelse skal meddeles til os senest 14 dage efter købet, og fra fortrydelsen skal ordren være os i hænde senest 7 hverdage efter, at du har informeret om dit brug af fortrydelsesretten.
Meddelelsen skal gives pr. mail på butik@olbiksen.dk, hvor du tydeligt skal oplyse om, at du ønsker at benytte din fortrydelsesret, samt hvilket ordrenummer det drejer sig om.
Det er op til Øl Biksen at vurdere varens stand. Hvis varen vurderes at være synligt beskadiget eller på anden måde viser tegn på forkert håndtering, hvilket har medført forringet værdi eller at varen er uegnet til konsumering, betyder det, at du ved fortrydelse af købet vil få en mindre del eller intet af købsbeløbet retur.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper indgår ikke i fortrydelsesretten:
– Varer, som er fremstillet efter forbrugerens specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg.
– Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er brudt efter leveringen.
– Varer, der grundet sin art bliver uløseligt blandet sammen med andre ved levering.
– Varer, hvor plomberingen er brudt.
– Udførte ikke-finansielle tjenesteydelser, hvis levering af tjenesteydelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse af, at fortrydelsesretten ophører, når tjenesteydelsen er fuldt udført.
– Levering af digitalt indhold, som ikke leveres på et fysisk medium, hvis udførelsen er påbegyndt med forbrugerens forudgående udtrykkelige samtykke og anerkendelse heraf, at vedkommende dermed mister sin fortrydelsesret.
– Aftaler indgået på offentlig auktion.
– Varer, der forringes eller forældes hurtigt.
Reklamationsret
I henhold til den danske købelov gives der 2 års reklamationsret på produkter. Reklamation gælder for fejl i materiale og/eller fabrikation.
Reklamation skal meddeles til Øl Biksen i rimelig tid efter varens modtagelse. Her anses én måned som rimelig tid, med mindre andet er aftalt.
Reklamationen gælder ikke ved fejl eller skader, der skyldes forkert håndtering af produktet.
Øl Biksen dækker returneringsomkostningerne i rimeligt omfang. Vi modtager ikke pakker sendt på efterkrav.
Reklamationer sendes til:
Øl Biksen
Søndergade 21D
9900 Frederikshavn